Apr 8, 2016

Dział: Marketing

Wpływ marki na działania klientów

Wpływ marki na działania klientów

Jakie to przykre, kiedy początkujący biznesmen, który otwiera swoją pierwszą działalność ze smutkiem stwierdza, że po tym, jak wydał pieniądze na zakup sprzętu, wszystkie opłaty urzędowe, wynajęcie budynków i tak dalej, musi jeszcze wyłożyć gotówkę na skorzystanie z usług agencji brandingowej.

Budujesz markę? Zaufaj fachowcom

Rzecz jasna to nie jest nic obowiązkowego, ale chcąc pozytywnie zbudować obraz firmy i produktów w niej wytwarzanych, warto z pomocy zatrudnionych tam fachowców skorzystać. Dlaczego skoro jest to spory wydatek? Argumentów jest kilka. Przede wszystkim osoby pracujące w agencji brandingowej znają się na wszelkich chwytach marketingowych, w takim miejscu zatrudnionych jest wielu fachowców, którzy wspólnie pracować będą na sukces biznesmena. Próbując samodzielnie wykreować markę jest się samemu. Raz, że praca w pojedynkę jest bardzo czasochłonna, poza tym mając wszystko na głowie o wielu rzeczach można w łatwy sposób zapomnieć, albo czegoś zwyczajnie nie zauważyć.

Poza tym samodzielnie zabierając się za kreowanie wizerunku zapewne nie będzie się wiedziało od czego tak na dobrą sprawę zacząć. Naprawdę warto wydać więcej pieniędzy na to, by logo firmy, strona internetowa, dobrana kolorystyka i wszystko inne było niezwykle profesjonalnie wykonane. Oprócz uzyskaniu profesjonalnego oblicza przedsiębiorstwa, otrzyma się również więcej wolnego czasu (którego i tak jest niewiele, gdy prowadzi się własną działalność), a do tego zyska się spokojny sen. Taki właściciel nie będzie musiał się martwić, czy taki a taki zabieg nie zadziała raczej na niekorzyść wizerunku, nie będzie musiał obserwować trendów panujących aktualnie na rynku, a dzięki temu nie będzie musiał tracić czasu na podpatrywanie tego, co dzieje się u konkurencyjnych firm.

tworzenie brandingu

Wiele spraw i problemów nie będzie miało miejsca w umyśle takiego biznesmena, ponieważ kreowanie pozytywnego firmowego wizerunku pracować będzie grupa wyspecjalizowanych osób z agencji brandingowej. Ważne to jest również z tego względu, że ludzie głupi nie są- od razu zauważą co zrobione było profesjonalnie, a co po macoszemu. Wszystkie zabiegi podejmowane w takim przedstawicielstwie prowadzić będą do zbudowania świadomości marki- to znaczy, aby (po pierwsze) społeczeństwo usłyszało o takim czy innym produkcie, albo firmie, a (po drugie), by przekonać lud o wartości prezentowanych artykułów. Chodzi o to, by ludzie najpierw sami chcieli sięgnąć po nową markę (początkowo oczywiście ze zwykłej ciekawości), a następnie pragnęli do niej wracać (teraz już z zamiłowania do tego wytworu).

Rzecz jasna wszelkie zabiegi stosowane przez pracowników agencji brandingowej korzystają z technik manipulacyjnych, ale w marketingu innej drogi do tego, by zachęcić klientów do sięgnięcia po taki czy inny artykuł raczej nie ma. Każdy wie, że jakakolwiek forma manipulacji jest godna krytyki i w żadnej mierze nie chodzi tu o pochwałę tego typu zabiegów. Wspomnienie tego ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że jak widać manipulacja manipulacji nie równa, chociaż tak na dobrą sprawę każda działa na niekorzyść człowieka.