Feb 9, 2017

Dział: Marketing

Tworzenie oryginalnego logo firmowego

Tworzenie oryginalnego logo firmowego

Logo to oryginalny znak, który posiada firma jako formę swojej identyfikacji. Logo możemy zobaczyć w wielu miejscach – znajduje się ono na budynku siedziby i wszystkich oddziałów firmy. Właściciele firm często też wykorzystują wizytówki, długopisy, koszulki, kalendarze oraz inne różne przedmioty, dzięki którym owo logo może zostać zapamiętane przez potencjalnego klienta. Logo to oryginalny i często innowacyjny znak rozpoznawczy dla firmy. Dlatego tez, przy jego tworzeniu należy wziąć pod uwagę wiele aspektów – nazwę firmy, wybrane kolory, odpowiedni znak i hasła. Niekiedy dzięki pomysłowemu projektowi firma może zostać zauważona i doceniona ze względu na ów minimalny aspekt wizualny.

Zaprojektowanie logo – kto się tym zajmuje

Po projekt logo firmy najczęściej zgłaszamy się do grafików komputerowych. Posiadają oni bowiem odpowiednie kwalifikacje i umiejętności do tego, by stworzyć niepowtarzalny znaczek firmy, który od tej pory będzie go reprezentował. Często jest tak, że logo jest wymyślone na długo przed otworzeniem firmy przez samego właściciela, jednak dość często takie logo trzeba przerabiać w specjalistycznych programach graficznych. Logo może stanowić jedynie nazwa firmy lub nazwisko właściciela. Nie zawsze bowiem możemy spotkać się ze znakiem firmy.

projektowanie logo

Warto, żeby logo nawiązywało tematycznie do danej działalności.

Istnieje wiele różnych firm oraz biur, które wykonają dla nas logo. Musimy jednak przygotować wszystkie potrzebne elementy, z których zostanie stworzone owe logo. Grafik bowiem musi mieć odpowiednią bazę, nad którą będzie pracował. Odpowiedniej firmy możemy poszukać w Internecie lub zamieścić ogłoszenie na portalu społecznościowym, że poszukujemy profesjonalnego grafika komputerowego, który stworzy dla nas piękne, oryginalne i niepowtarzalne logo, które będzie wiązało się z firmą już zawsze.

Jakie cechy powinno zawierać logo?

Logo firmy powinno być przede wszystkim interesujące. Jeżeli grafik, który został przez nas zatrudniony, stworzy znak niepowtarzalny i niezwykle oryginalny, możemy mieć pewność, że trafi on do każdego odbiorcy, zwłaszcza jeśli logo jest wykonane w prostym stylu. Takie bowiem łatwiej zapamiętać. Znak firmowy, mimo że prosty, powinien być również łatwy do zapamiętania, by mógł on się nam przypomnieć w najbardziej odpowiedniej chwili. Warto także zwrócić uwagę na trwałość znaku marki, która zajmuje się wytwarzaniem pewnej grupy produktów. Niektóre loga bowiem nie zmieniają się przez lata, ponieważ są tak dobre, że nie potrzebna im żadna innowacja

Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacją wizualną firmy nazywamy wszystkie wizualne aspekty firmy. Są to na przykład samo logo lub logotyp, specjalny wygląd opakowań i toreb, ten sam wygląd budowli, w jakiej znajduje się siedziba lub oddział firmy. Owe zachowane standardy wyróżniają konkretną firmę spośród reszty innych, konkurencyjnych marek. Identyfikacja firmy jest potrzebna także dla promowania firmy poprzez wizualne elementy.