Dział: Motoryzacja
Jak wygląda serwis marki Opel?
Sprzedaż samochodów to bardzo dochodowe zajęcie, jednak w okresie kryzysu nie wszyscy producenci byli w stanie utrzymać się na rynkowej powierzchni. Szczególnie źle działo się w kraju najbardziej istotnym do tej pory dla całego rynku motoryzacyjnego – USA. To tam po przed wojną i po niej wydawano najwięcej pieniędzy na nowe firmy motoryzacyjne, całe społeczeństwo bogaciło się dzięki stałemu postępowi i rozrostowi tego sektora gospodarki. Z czasem jednak auta amerykańskie przestały wyznaczać najwyższy standard w świecie motoryzacji i tak jak niegdyś stanowiły dla inżynierów z Europy czy Azji niedościgniony wzór do naśladowania, tak w ostatnich dekadach to właśnie marki europejskie i azjatyckie zaczynają coraz odważniej podbijać amerykański rynek. Kierowcy z USA cenią sobie przede wszystkim wysoką innowacyjność marek spoza własnego kontynentu i bardzo pozytywne wyniki ich testów na spalanie paliwa, emisję dwutlenku węgla czy bezpieczeństwo.
Konsumenci a serwisy motoryzacyjne
Amerykańska motoryzacja długo produkowała auta z myślą o amerykańskim odbiorcy, skazując się tym samym na kompletną porażkę w walce o globalnego konsumenta. Przekonanie o tym, że samo zapotrzebowanie z wewnętrznego rynku wystarczy na zaspokojenie możliwości produkcyjnych i zatrudnieniowych całego sektora okazało się bardzo złudne i gdy tylko Amerykanie zaczęli tracić zatrudnienie, cały przemysł motoryzacyjny upadł. W efekcie ocalało tylko kilka firm, a wiele znanych amerykańskich marek musiało zostać sprzedanych, chociażby japońskim biznesmenom z Toyoty. Te marki, które przetrwały najgorszy kryzys, dzisiaj muszą nadganiać europejskich i azjatyckich konstruktorów, którzy przygotowują pojazdy równie atrakcyjne dla przeciętnego kierowcy z USA, Starego Kontynentu, Azji czy Afryki. Chociaż możliwości infrastrukturalne, finansowe i technologiczne w każdym z tych zakątków bywają różne – wysokie oceny za sprawność mechaniczną i dobre wykonanie oraz właściwości jezdne i niskie spalanie, są wszędzie takie same.
foto: © GM Company
Co może przyciągnąć klienta Opla do serwisu?
Bardzo ważne dla sprzedaży aut danego koncernu jest przekonywanie konsumentów do swojego produktu poprzez dostarczanie im niezawodnych samochodów – nawet najlepsza kampania marketingowa nie jest w stanie sprawić, by kolejne niedopracowane i szybko psujące się modele aut podbiły rynek. Coraz więcej firm gwarantuje więc kierowcom decydującym się na ich auto darmowy i firmowy serwis Opla na okres pięciu, a niekiedy nawet dziesięciu lat. Dzięki temu łatwiej jest przyciągnąć klienta do własnej oferty, a jednocześnie opiekując się jego samochodem z należytą starannością, firma zapewnia sobie, że klient taki będzie mówił o jej organizacji i produktach wyłącznie w superlatywach. Korzystając z firmowego serwisu klient liczyć może na stosowanie wyłącznie oryginalnych zamienników, olejów lub płynów, oraz na wykorzystanie w procesie serwisowania i konserwacji procedur, narzędzi i technik wyłącznie akceptowanych i zaprojektowanych przez inżynierów i mechaników firmy. Jakość, trwałość i wartość takiego auta, nawet po pięciu latach aktywnej jazdy, są wtedy nieporównywalnie wyższe.