May 25, 2023

Dział: Inwestycje

Jak przygotować doskonałe rendery produktów do swojego sklepu internetowego?

Jak przygotować doskonałe rendery produktów do swojego sklepu internetowego?

Sprzedaż internetowa cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Chętnie korzystają z takich ofert głównie ze względu na wygodę, jaką zapewniają tego typu zakupy. Można je zrobić bez wychodzenia z domu oraz marnowania czasu na dojazdy do sklepu czy stanie w kolejkach. Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe muszą przyciągnąć potencjalnych klientów i zainteresować ich swoimi produktami. Jednym ze skutecznych sposobów na to jest stworzenie renderów produktów oferowanych w sprzedaży.

Czym są rendery produktów?

Render to nic innego, jak wizualizacja 3D. Rendering jest procesem ich tworzenia, dlatego tak się je potocznie nazywa. W przypadku produktów w sklepach internetowych są to trójwymiarowe obrazu w formie cyfrowej. Wykonuje się je przy użyciu odpowiednich programów komputerowych. Jest to alternatywa dla zdjęcia, która pozwala przedstawić wszystkie detale oraz zalety konkretnego produktu bez konieczności wykonywania mu zdjęcia. Jest to pracochłonny proces wymagający wiedzy i doświadczenia, ale zdecydowanie warto po niego sięgać.

Jak korzystać z renderów?

Rendery pozwalają skutecznie wyróżnić sklep na tle konkurencji. Cyfrowa wizualizacja pozwala nadać produktom niepowtarzalnego wyglądu, co skutecznie przyciąga uwagę klientów. To właśnie z tego względu są one coraz częściej wykorzystywane do celów marketingowych. Renderowany produkt można przedstawić w różnych wnętrzach czy kontekstach, co pozwala potencjalnym klientom zdecydować, czy jest ona dla nich właściwym wyborem.

Niewątpliwą zaletą renderów jest także ich realistyczny wygląd. Odbiorcy, którzy na nie patrzą, odnoszą wrażenie, że obserwują realne zdjęcia, a nie wizualizacje. Korzystanie z nich pozwala osiągnąć świetne rezultaty bez konieczności marnowania wielu godzin na przygotowywaniu i przeprowadzaniu sesji zdjęciowych. 

Rendery produktowe pozwalają na szybkie pokazanie różnych wersji kolorystycznych konkretnych produktów. Jest to o wiele mniej pracochłonne i kosztowne, niż wykonywanie zdjęć każdemu takiemu produktowi z osobna. Coraz więcej przedsiębiorców sięga po to rozwiązanie, aby zminimalizować koszty marketingowe.

Jak przebiega tworzenie projektów 3D?

Do tego, aby stworzyć wizualizację 3D, niezbędny jest model trójwymiarowy. Grafik może przerobić już istniejący model lub stworzyć go całkowicie od nowa. Gdy jest on już gotowy, nadaje mu następnie tekstury, kolory oraz poszczególne detale. Niezbędne jest ustawienie go w przestrzeni wirtualnej oraz dobranie otoczenia oraz oświetlenia. Przypomina to nieco przygotowania do sesji zdjęciowej. Następnie rozpoczyna się rendering, a jego efektem jest gotowe zdjęcie.Warto nieco bliżej przyjrzeć się każdemu z tych etapów.

produkty

Model przygotowany do wizualizacji musi być jak najbardziej dokładny i odwzorowujący realny przedmiot. Jest to bardzo ważne, aby po stworzeniu wizualizacji wyglądał on naturalnie. W tym celu przeprowadza się kolorowanie oraz teksturowanie. Stosowane barwy muszą jak najlepiej odzwierciedlać rzeczywistość. Bardzo ważne jest także to, aby oddać wszelkie detale i wyróźnić je w odpowiedni sposób. Teksturowanie polega na pokrywaniu przygotowanych projektów teksturami 2D lub zdjęciami. Muszą być one dobrane w taki sposób, aby po naświetleniu prezentowały sie jak najbardziej realnie. Trzeba uwzględnić rozproszenie światła, refleksy oraz odbicia. Dzięki temu taka wizualizacja przypomina realny produkt.

Kolejny etap to dobór światła oraz wybór środowiska, w którym zostanie umieszczony renderowany produkt. Bardzo ważne jest dobre oświetlenie produktu, które pozwoli ukazać wszelkie jego walory. W przypadku sklepów internetowych bardzo często wykorzystuje się białe lub jasne tło. To właśnie na nim najlepiej prezentują się poszczególne produkty. Możliwe jest również wykonanie wizualizacji na przezroczystym tle.W przypadku najbardziej wymagających produktów można zdecydować się na bardziej rozbudowane tło, które będzie prezentowało np. przykładowe użycie produktu.

Sam proces renderowania dzieli się na rendering wstępny oraz końcowy. Pierwszy z nich polega na stworzeniu wizualizacji w niskiej rozdzielczości, gdyż ma ona służyć jedynie do celów poglądowych. Na tym etapie widać bowiem, jakie elementy wymagają dopracowania. Jest to ostatni moment, w którym można wprowadzić jakieś zmiany. Jeśli wszystko jest zgodne z oczekiwaniami, grafik przeprowadza rendering końcowy. Ze względu na to, że przygotowanie wizualizacji jest czasochłonnym procesem wymagającym wiedz, musi ją wykonywać doświadczony grafik.